ELM327 -A PROFESSZIONÁLIS BLUETOOTH ADAPTER 

Hibakód kiolvasás és törlés, diagnosztikai adatok real-time

 

Előfordult már Önnel, hogy autója műszerfalán egyszer csak kigyulladt a rettegett sárga lámpa? Check engine - a funkciója, hogy a motorban jelentkező hibát jelezze.
De hogyan tovább? A legtöbb lelkiismeretes autó tulajdonos ilyenkor minél hamarabb igyekszik felkeresni egy szakszervizt, márkaszervizt, akik szívesen kiolvassák a megfelelő műszerekkel a jelzett hibát, majd javaslatot tesznek a javítására.
A márkaszerviz azonban drága mulatság, manapság nem ritka a 8-9000 forintos rezsióradíj, egy hibakód kiolvasása 6-8000 forintos tétel. Amennyiben nem ilyen helyen javítják gépjárművét, gyakran előfordul, hogy a javítás után továbbra is világít a hibajelzés, mivel nem lett "kiütve", azaz törölve a hibatárolóból. Ha ezután újból elviszi a szakműhelybe töröltetni a hibajelzést, helyesen jár el, de milyen áron? 

VAN MEGOLDÁS!                                           


Szerencsére csekély összegért bárki hozzájuthat ma már egy saját eszközhöz, ami megkönnyíti a hibajelzés megjelenése után az életét. Az ELM-327 adapterek segítségével bármilyen szaktudás nélkül kiolvashatóak a hibakódok, és javítás után törölhetőek is könnyedén, mindezt akár egy okostelefon, tablet vagy laptop segítségével. 
Az eszközt a gépjármű diagnosztikai csatlakozójára illesztve elérhetővé válnak az autó adatai, típustól függően több-kevesebb adattal. Megfelelő eszközön futtatott szoftver segítségével ezek az adatok egyszerűen olvashatók, és ma már több magyar nyelvű szoftver is segíti a használatát, akár egy Android rendszerű alap okostelefonon is! 
Minden autóval működik vajon?


A válasz gyors és egyszerű: nem. Több okból, de sajnos nincsen olyan eszköz, ami minden egyes típussal együtt tudna működni. Jó hír viszont, hogy a legtöbb 2000 körüli évjárattól már általában működik, néhány megátalkodott típuson kívül (ilyen például a Hdi 2.2, több Peugeot-ban is próbáltuk, eredménytelenül). A helyzetet bonyolítja, hogy ezeken az eszközökön is több verziójú szoftver fut/futhat, ezektől szintén függ, működik-e majd az autóval. A tapasztalat azonban az, hogy az európai típusoknál 1998-2000-től SZINTE minden típushoz használhatóak, érdemes kipróbálni. ha ez nem megoldható, legfeljebb lepasszoljuk majd a szomszédnak, ennyiért neki is kelleni fog ;) .

1 megjegyzés: